čtvrtek 29. června 2017

VÝLETY ZA ČERVEN 2017


Celý školní rok jsem snila o tom, že jakmile odmaturuju a už mě nic nebude držet ve školních lavicích, začnu cestovat (hlavně po Česku). A protože znám sama sebe, tak mi bylo jasné, že to jsou zas jen plytké řeči, že nikdy nikam nevyrazím. Už jsem měsíc volná a každý týden jsem navštívila minimálně jedno nové místo, ať už v Praze nebo mimo město. Kdykoliv mi někdo napíše, že někam vyráží, přijímám jeho pozvání a okamžitě jedu. Do tohoto článku jsem sepsala všechna mimopražšká místa, kam jsem se během června podívala.


SMETANOVA VYHLÍDKA
Smetanova vyhlídka a vyhlídka Máj jsou v posledních letech snad nejnavštěvovanější místo pražských obyvatel. Vyhlídka leží blízko městečka Teletín a z Prahy tu jste autem během hodinky. Můžete se tu kochat výhledem na meandry Vltavy a udělat si procházku na nedalekou vyhlídku Máj. Na tu jsem kvůli špatnémmu počasí nestihla zajít, ale třeba se tam brzo podívám.

KARLOVY VARY
V Karlových Varech jsem nikdy nebyla, ale vždycky, když se konal filmový festival, představovala jsem si, jak to tam asi vypadá. Prošli jsme krásné kolonády a nakonec jsem vyjeli i na rozhlednu nad městem, odkud bylo vidět celé město. Také tady na kopci mají skleník s obrovskými motýli, a i přesto že nejsem žádný motýlí nadšenec, tak jsem byla ohromená.

HRADEC KRÁLOVÉ
Hradec Králové byl pro mě také premiéra. Kdysi, jako malá, jsem seděla na jejich krásném moderním vlakovém nádraží, ale nikam jsem se neprošla. Tentokrát jsem přijela autobusem a během jízdy městem jsem se nestačila divit, jak moderní stavby tam mají. Je to něco úplně jiného, než na co jsme tady v Praze zvyklí. S Natálkou jsme se byly podívat na místní univerzitě a po té jsme se dostaly do centra, kde jsme se naobědvaly. Nakonec jsme skončily na lavičce krásných Jiráskových sadů, kde zrovna kvetly všechny kytičky.

OKOŘ - PRAHA
Na tomto výletě jsme ušli něco kolem 18 km. Poznali jsme okolí Prahy a krásnou přírodu hlavně mezi Úněticemi a Roztoky. Vzali jsme to také přes vyhlídku na Vltavu nad Selickými skalami. Právě, když jsme měli namířeno na tuto vyhlídku, potkala nás ta nejvíce překvapivá věc celé túry. Šli jsme po louce v úmorném vedru a najednou se před námi začal otvírat krásný pohled na Prahu. Pohled, který není okoukaný a moc lidí ho nezná. Kousek od nás stály rodinné domky a já si říkala, jaké to asi je, probudit se a kouknout z okna na tohle.
Pokud by vás tato trasa zajímala konkrétněji, nebojte se mi napsat :)

KONOPIŠTĚ
Na Konopišti jsem byla naposledy, když mi byly asi tak 4 roky. Jediné, co jsem si z toho pamatovala bylo, že jsme jeli vlakem a že tam mají medvědy. I tentokrát tam jeden byl, ale exteriér i interiér pro mě byly novinkou. Zámek je uvnitř opravdu nádherný (ne že by to byla zvenku bída). Prohlídky jsou rozděleny na několik okruhů (tuším 4), přičemž jedna trvá zhruba 50 minut. My bohužel stihli pouze jeden okruh a kvůli děšti jsme si neprošli ani přilelhlé zahrady. Těším se na příští návštěvu, kdy se podívám do zbytku zámku a budu mít dostatek času na ztracení se v zámeckých zahradách, které mají prý několik hektarů.


Znáte nějaká místa, která stojí za to vidět? Budu ráda za všechny tipy! :)

Krásný čvrtek a následující víkend!



INSTAGRAM         FACEBOOK        TUMBLR

Vaše Luci
Canon eos 70D, Canon 50 mm/f 1,8

2 komentáře :

  1. Ta Smetanova vyhlídka vypadá skvěle. Určitě se tam podívám až se vrátím do Čech. Děkuji za inspiraci. :)

    https://zapisnikjednedivky.wordpress.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když už tam budeš, tak určitě nezapomeň i na tu druhou vyhlídku (Máj). Je to prý pěšky kousek lesem :)

      Vymazat

Děkuju za každý komentář :)