sobota 26. března 2016

RECEPT: Velikonoční mrkvový dort

Velikonoce se blíží obrovskou rychlostí a u nás doma už se běhá, aby se vše stihlo - pečení beránka, nádivky, mazance, vajíčka pro koledníky... A já letos přispěla mrkvovým dortem. Vím, je to už dost okoukané těsto, ale já na něj pořád nedám dopustit. Možná čekáte nějaký super zdravý recept, když se bavíme o dortu z mrkve, ale téměř ve všem jsem se držela originálního receptu, takže to zas až tak dietní není. Ale co? Jsou přece Velikonoce! 


Ingredience:
600 g mrkve

3 vejce
180 ml zakysané smetany
240 ml slunečnicového oleje 

280 g hladké špaldové mouky
200 g přírodního nerafinovaného cukru
špetka skořice, muškátového oříšku
nasekané ořechy

+ na vymazání: olej/máslo, mleté oříšky/kokos/hrubá mouka/strouhanka
+ na polevu: 250 g tvarohu, 2 - 3 polévkové lžíce přírodního cukru, trochu másla, trochu mléka

180°C, cca 60 minut
Postup:
Pracovní postup bych rozdělila na několik částí - mrkev, suchá část, mokrá část, pečení a krém. Ze všeho nejdříve bych Vám doporučila začít mrkví. Je to totiž ta nejnudnější část. Mě zasekla asi na půl hodiny... Takže se v klidu usaďte, pusťte si telku a škrábejte a strouhejte mrkev. Až budete hotovi, následuje mokrá část. Smícháme 3 vejce, 180 ml zakysané smetany a 240 ml oleje. Už chápete proč to není zrovna dvakrát vhodné, když se pokoušíte hubnout? Vezmeme si vidličku, nebo metlu a ručně rozšleháme, dokud nám nevznikne hladká jednotná tekutina. A už jsme u suché části. Do jiné, větší, mísy nasypeme 380 g hladké špaldové mouky s 1 sáčkem kypřícího prášku, 200 g přírodního cukru, špetku skořice a muškátového oříšku a nakonec přidáme libovolné množství nasekaných ořechů (já dala zhruba 2 hrsti vlašských). Lehce promícháme. Teď se vrátíme k naší tekuté směsi. Krátce ji opět rozšláháme a začneme přidávat do mísy se suchými ingrediencemi. Nakonec do všeho nasypeme i mrkev a pečlivě vše zpracujeme vařečkou. V receptu je napsáno, že se to má péct v dortové formě o průměru 24 cm. Já pekla ve čtvercové, vysypané jemně rozemletými oříšky. Pro zdravější verzi můžete vysypat i kokosem. Pekla jsem zhruba hodinu na 180°C (v tomto záleží na troubě, doma jsem to pekla přes dvě hodiny!)
Po vyndání dortu z trouby a vychladnutí ho můžeme potřít nějakým krémem. Já zvolila tvaroh. Rozmixovala jsem jedno balení (250 g) se třemi vrchovatými lžícemi přírodního cukru. Přidala jsem trochu másla (asi 30 g) a přilévala jsem mléko, aby směs nebyla tak hutná. Po té jsem dort potřela a ozdobila lentilkama.



Také máte pořád rádi mrkvové těsto i přes to, že je teď všude? :) Přeju Vám krásné Velikonoce!
Dobrou chuť, Vaše Luci
(Canon eos 1000D, 50mm/1, 8 STM)

Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuju za každý komentář :)