pondělí 10. července 2017

RECEPT: borůvkovo banánový chléb


Vždycky během léta si začnu sestavovat takový wishlist (příprava na zimní maraton, kdy pár týdnů po mém svátku následují Vánoce a ne mnoho času zbývá do narozenin). Čím jsem starší, tím více knih se tam objevuje. Minulý rok jsem měla jeden papír pouze s kuchařkami a jsem strašně nadšená, že jsem několik z nich opravdu dostala. Největší radost jsem měla z knih "Lahodně s Ellou". Ella vaří vegansky a v jejích receptech se neustále opakují potraviny jako jsou mandle, mandlové mléko, datle, pohanková mouka... Protože ne vždy máme doma tyto ingredience, tak mi recepty slouží spíš jako inspirace než jako přesný návod k pečení. A právě tento dnešní chléb má původní kořeny v jedné z kuchařek od Elly, ale protože jsem neměla dostatečné množství ingrediencí a naše lednice přetékala borůvkami, tak jsem z původního cuketovo banánového chlebu udělala úplně jiný s borůvkami, a navíc neveganský (vždycky když peču veganské dobrůtky bez vajíčka, tak to má katastrofický scénář a výsledek taky nestojí za moc.)





ingredience:
2 lžíce chia + 8 lžic vlažné vody
1 vejce
3 banány (260 g)
180 g cukety
2 lžíce medu
200 g borůvek
150 g pohankové mouky
150 g špaldové celozrnné mouky
skořice
(100 ml mléka)





postup:
Ze všeho nejdříve smícháme chia semínka s vodou a necháme pár desítek minut vstřebávat vodu, aby se vytvořil gel. Směs můžeme průběžně promíchávat.

V jiné misce smícháme všechny mokré potraviny (kromě mléka). Vejce pořádně rozšleháme, přidáme rozmačkaný banán, cuketu nastrouhanou nahrubo, med a borůvky. Vše promícháme a přídáme gel z chia semínek

Začneme přidávat mouku se skořicí. A pokud se nám těsto zdá moc tuhé, můžeme přilít mléko.

Použila jsem chlebovou formu, kterou jsem vymazala kapkou kokosového oleje a vysypala mletými oříšky.

Pečeme v horkovzdušné troubě na 180°C cca 45 minut (po 20 minutách jsem chleba otočila).



Tenhle chleba bude nejvíce chutnat lidem, kteří nesnáši suché buchty, kterými se člověk málem udusí. Je dobrý jak samotný, tak namazaný. Já ho nejraději jím s tvarohem, burákovým máslem a ovocem.

INSTAGRAM         FACEBOOK           TUMBLR

Vaše Luci
Canon eos 70D, Canon 50 mm/f 1,8

Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuju za každý komentář :)