čtvrtek 14. dubna 2016

Healthy tips #3|JAK BOJOVAT S NEUSTÁLÝM HLADEM


Dnes budeme opět probírat něco z tématu zdravý životní styl. Pokud se snažíte jíst zdravě a byli jste zvyklí toho spořádat opravdu, opravdu, OPRAVDU hodně, možná velmi brzy narazíte na jeden problém - hlad. Co s tím? Všude jsem četla, že pokud má člověk hlad a chuť na sladké, něco je špatně. Nojo, ale co? Jen abych to uvedla na správnou míru - kalorie ani poměr makroživin (bílkovin, sacharidů, tuků) jsem si nehlídala, hlavní pro mě bylo jíst zdravé potraviny a hlavně střídmě! Takže to může být základní kámen úrazu. Ale i přes toto nedodržování jsem našla několik věcí, které mi pomohli hlad alespoň trochu zahnat nebo oddálit. Přečtěte si o nich :)

1. PIJTE VÍCE VODY
Já vím. Slyšíte to dnes a denně. Ale říká se, že hlad je převlečená žízeň. A možná to tak je, protože pokaždé, když jsem si něco chtěla dát a napila jsem se, po chvíli mě to přešlo. Nejlepší je mít láhev pořád před sebou na stole a pít pravidelně třeba každých 15 minut. Tak se Vám nestane, že byste měli hlad ani žízeň. Samozřejmě pokud nebudete jíst třeba 5 hodin, tak už vám ani láhev s vodou nepomůže... Novou informací pro mě bylo to, že pokud má člověk hlad nebo žízeň, dostává se jeho tělo do stresové situace a není to pro nás dobře a už mohou nastat problémy s trávením, o kterých ani nemusíme vědět, ale našemu tělu rozhodně neprospívají. Proto je potřeba se snažita pitný režim opravdu dodržovat!

2. VYCHUTNÁVEJTE SI JÍDLO
A to myslím vážně. Po nějaké době jsem zjistila, že pokaždé, když jdu jíst, vypínám chutě, a soustředím se jen na to, abych porci snědla. A tím pádem jsem měla pořád hlad. Připadalo mi, jako bych nic nejedla. Další věcí je, že jsem to do sebe rychle naházela, dělala jsem při tom milion věcí (ach jo, ten multitasking) a to potom taky moc nevnímáte, že jíte. V tomto je pro  mě obrovskou inspirací britská Youtuberka Mimi Ikonn, která před každým jídlem vypíná mobil i notebook a ničemu jinému než svému talíři se nevěnuje. Začala jsem změnou snídaně. I přes to, že jsem jedla hromadu ovesné kaše s ještě větší hromadou ovoce, měla jsem za hodinu zas hlad. Moc jsem to nechápala, protože všechny holky na internetu, co zveřejňujou hmotnost svých kaší, si jí dělali mnohem méně a psaly, jak je to strašně moc nasytí... Když jsem si jí vychutnávala a soustředila se, že jím něco, co mi opravdu chutná, hlad přišel později.

3.SPĚTE ALESPOŇ 8 HODIN
Proč je spánek tak důležitý, tak jak se všude říká a píše, jsem zjistila teprve nedávno v knížce Co vám výživoví poradci neříkají? (Protože to nevědí). Ještě jsem nejsem ani v polovině, ale už teď ji můžu jedině doporučit, protože jsem zjistila tolik nových věcí, za tak krátkou dobu! Určitě se o ní budu ještě psát a to v červnovém knižním příspěvku, který pro vás opět chystám. :) Jak už jsem naznačila, je důležité mít 7 - 8 hodin KVALITNÍHO spánku (což znamená, že 8 hodin spánku nám bohužel nestačí). Co se děje, když málo spíme? Jeden zlobivý hormon zvaný ghrelin vzrůstá, tudíž máme přes den větší hlad a chuť na sladké. Pokud ale spíme dostatečně, produkujeme ten správný hormon, a to leptin. Ten naopak chuť na jídlo zahání a dokonce nám pomáhá redukovat tuk  těle. První věcí, kterou pro kvalitní spánek může udělat každý z nás, je vypnutí počítače minimálně 30 minut před spaním a vyměnit ho za nějakou knížku, kterou si už dlouho chcete přečíst.

Včera večer jsem si dala práci a spočítala jsem si svůj kalorický příjem a poměr makroživin. Až se opět dostanu do svého tempa (od Velikonoc jsem totiž vůůůbec nic nedělala a jím, na co přijdu, a teď jsem nemocná :( ) dám vám vědět, jestli opravdu stojí za to vše si propočítat a zapisovat. Mám vypočítaný přijem 1925 kcal, 120 g bílkovin, 220 g sacharidů a 65 g tuků. Uvidíme, jak to s tímto režimem půjde. Mějte se hezky a užívejte si krásného počasí! :) A co říkáte na nový design?
Vaše Luci

2 komentáře :

  1. Skvělý tipy! Já jím pořád, prostě furt. Ve škole, když přijdu ze školy, venku, doma, všude, ale prostě si nemůžu pomoct :-D
    www.jdeocestu.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :)
      Já jím právě taky pořád a všude a řekla jsem si, že to tak už dál nejde :D

      Vymazat

Děkuju za každý komentář :)